رفتن به مطلب
بازگشایی انجمن! ×
GuardIran

پست های پیشنهاد شده

به نام برنامه نویس هستی

 

در این دوره اموزشی قصد دارم به طور کامل زبان برنامه نویسی C++ رو خدمت شما عزیزان ارائه بدم.

 

نکات مثبت این اموزشات:

 

1- ما در جا های لازم فایل تمرین می زاریم اگر تونستید حل کنید خوش حال باشید که خوب اموزش اون قسمت رو یادگرفتید و اگر نتونستید نگران نباشید در اموزش بعدیش به شما اون سورس کد ها رو توضیح می دیم.

 

2- ما از کامپایلر ویژوال استادیو 2013 استفاده می کنیم.

 

3- اموزشات بسیار جدی است و هر روز چندین بار این تاپیک بالا میاد و علاقه مندان  می توانند خیلی زود این زبان رو یادبگیرند.

 

قوانین تاپیک:

 

1- اسپم حتی اگر سوال داشتید ممنوع.

 

2- سوالات خود را در این بخش مطرح کنید:

http://guardiran.org/forums/index.php?/forum/21-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84-%D9%88-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%A8-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C/

 

3- پسورد تمامی فایل ها guardiran.org  است پس درباره پسورد نیز اسپم ندید.

 

4- تشکر فراموش نشه 

This is the hidden content, please
/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" /> 

 

اساتید ما رو یاری کنند و منتظر پیشنهاداتشون هستیم.

 

به امید درخشش گارد ایران.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر


با سلام

 

قسمت اول این سری اموزش ها ساخته شد.

 

چیز هایی که شما در این اموزش یاد میگیرید:

 

1- توضیحات کلی زبان های برنامه نویسی 

 

2- برنامه نویسی ساخته یافته با شی گرا چه فرقی دارد و مفهوم برنامه نویسی شی گرا چیست.

 

3- ویژگی های زبان C++

 

زمان فیلم :

6:57 ثانیه.

 

پسورد فایل ها در پست اول داده شده است.

 

This is the hidden content, please

 

This is the hidden content, please

 

This is the hidden content, please

 

تشکر نشانه رضایت شماست

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر


با سلام

 

با دومین قسمت از اموزش های زبان برنامه نویسی ++C در خدمت شما عزیزان هستم.

 

در این قسمت به طور کامل تمرکز ما بر کامپایلر ماکروسافت ویژوال استادیو 2013 بوده است.

 

مدت زمان اموزش:

 

6 دقیقه و 54 ثانیه.

 

پسورد فایل ها در پست اول داده شده است.

 

This is the hidden content, please

 

This is the hidden content, please

 

This is the hidden content, please

 

This is the hidden content, please

 

This is the hidden content, please

 

This is the hidden content, please

 

This is the hidden content, please

 

تشکر نشانه رضایت شماست

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر


قسمت سوم انواع داده ها در ++C :

 

هدف از برنامه نویسی ، ورود داده ها به کامپیوتر ، پردازش داده ها و استخراج نتاج است.

 

برای مثال از ما خواستند که برنامه ای برای یک شرکت بنویسیم که وقتی کاربر کد ملی مستخدم رو سرچ کنه عکس و مشخصات اون مستخدم بالا بیاد.

 

خب برای ساختن این برنامه ابتدا باید به رایانه کلیه کد های ملی مستخدمین رو بدیم.

 

پس این کد های ملی داده های ما به حساب میان!! دیدید که در برنامه نویسی داده ها بسیار اهمیت دارند.

 

در زبان برنامه نویسی ++C داده ها رو به 6 قسمت تقسیم کرده یعنی مثلا برای اعداد اعشاری یک نوع داده براش اختصاص داده برای اعداد صحیح یکی برای حروف و ... این داده ها عبارت اند از:
 

This is the hidden content, please

 

نوع char برای ذخیره داده های کاراکتری مانند : ‘a’ , ‘z’ , ‘W’ بکار می رود.
 
از نوع int برای ذخیره اعداد صحیح مانند 128، 5، 4508 استفاده می شود.
 
نوع float برای ذخیره اعداد اعشاری مثل 12.5، 7805.11 بکار می رود.
 
نوع double برای اعداد اعشاری بزرگتر از float استفاده می شود.
 
از bool برای ذخیره مقادیر منطقی استفاده می شود ( درستی یا نادرستی ).
 
نوع void هیچ مقداری را نمی گیرد.
 
با نوع void بیشتر اشنا خواهید شود فعلا کاری با هاش نداشته باشید.
 
در پست بعدی بیشتر به داده ها در زبان ++C می پردازیم.
 
دوستان اگر الان گیج شدید نگران نباشید در پست های بعدی به صورت کامل داده ها رو یاد می گیرید.
 
تشکر نشانه رضایت شماست
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر


ادامه داده ها در زبان برنامه نویسی ++C:

 

دوستان در این قسمت می خواهم شما را با مقادیر signed (با علامت) unsigned (بدون علامت) و long  و short شما را اشنا کنم.

 

فعلا نحوه نوشتن این مقادیر رو میگم و پایین تر با کاربرد مقادیر long و... اشنا می شوید.

 

نحوه نوشتن بدین شکل است که ابتدا ما مقادیری رو پشت داده ها قرار می دهیم بدین شکل:  long int و یا unsigned short int و یا long long int .باید توجه داشته باشید که مقادیر signed (با علامت) unsigned

 

(بدون علامت) و long  و short کجا به کار ببریم.

 

ما می توانیم مقادیر signed (با علامت) unsigned (بدون علامت) و long  و short رو با int به کار ببریم.

 

ما می توانیم مقادیر signed (با علامت) unsigned (بدون علامت) رو با char به کار ببریم.

 

ما می توانیم مقادیر long رو با double به کار ببریم.

 

خب حالا می خواهم توضیح بدم که این مقادیر signed (با علامت) unsigned (بدون علامت) و long  و short چی هستند:

 

نوع char بازده قابل قبول 127- تا 127 رو دارد اما اگر ما به ان عبارت unsigned رو اضافه کنیم بازده قابل قبول 0 تا 255 رو دارد اما باز اگر ما عبارت signed رو اضافه کنیم بازده به 127- تا 127 تغییر می کند.

 

نوع int بازده قبال قبول 32767- تا 32767 رو دارد اما اگر ما به ان عبارت unsigned رو اضافه کنیم بازده قابل قبول 0 تا 65535 تغیر می کند دوستان ما می توانیم signed رو اضافه کنیم اما چون نوع int با علامت هستش 

 

اضافه کردن عبارت signed کار بی هوده ای است نوع short بازده قبال قبول 32767- تا 32767 رو دارد  و نوع long باز قابل قبول 4 برابر می کند.

 

نوع double پانزده رقم دقت بعد از اعشار را باز قابل قبول دارد و نوع long ان 19 رقم دقت قابل قبول دارد.

 

wchar_T دو بایت برای ذخیره ی کاراکتر های یونیکد هستش (فکرتون رو مشغول نکنید در ادامه بهش بیشتر می پردازیم).

 

خوب دوستان این بخش data type به پایان رسید البته هنوز نوع void مونده که گفتم بعدا دربارش کامل صحبت می کنیم. اگر داده های ++C رو متوجه نشدید نگران نباشید در ادامه متوجه خواهید شد.

 

نگاهی به این جدول بیندازید بد نیست:

This is the hidden content, please

 

تشکر نشانه رضایت شماست

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر


  • 10 ماه بعد...

به نام خدا

 

قسمت چهارم متغیر ها:

 

متغییر ها نامی برای کلمات حافظه هستند که داده ها در آن ها قرار می گیرند و محتویات آن ها ممکن است در طول اجرای برنامه، تغییر کند. بنا بر این متغییر ها امکان نامگذاری برای کلمات حافظه را فراهم می کنند.

 

خب اسم متغییر ها می تواند از هر کلمه و یا هر حرف (a تا z و یا A تا Z) و حتی ارقام و خط ربط (_) نیز باشد. اما یک سری شرایط برای نام متغییر ها وجود دارد:

 

1- به طور کلی نام کارکتر اول متغییر ها عدد نمی تواند باشد.

 

2- نام متغییر ها هر طولی می توانند باشد ولی 31 کارکتر اول آن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در پایین چند اسامی مجاز و چند اسامی غیر مجاز نوشته شده است:

 

مجاز:

 

1- count

 

2- test23

 

3- sum

 

4- S_1

 

اسامی غیرمجاز:
 

1- 1test

 

2- high!tree

 

3- grade.1

 

4- pcx.

 

در قسمت بعد به اعلان متغییر ها می پردازیم.

 

دوستان چند وقتی نتونستم تاپیک رو بالا نگه دارم از همه شما عذرخواهی می کنم انشا الله به زودی با گذاشتن مطالب بهتر این تاپیک رو به پایان می رسونیم.

 

باتشکر و یاعلی

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر


به نام برنامه نویس هستی 

 

تاپیک هماهنگ شده :|

 

تو این بخش قراره یه سری قواعد دستوری و نحوه اعلان متغیر و نوشتن یه برنامه ساده رو باهم داشته باشیم 

 

 

 

 

 

  1. زبان برنامه نویسی( c (c++ حساس به متن است.
    This is the hidden content, please
  2. انتهای هر دستور مستقل ; یا نقطه ویرگول قرار میگیرد.
    This is the hidden content, please
  3. شروع و پایان با علامت های { } نشان داده میشود.
    This is the hidden content, please
  4. میتوان به تعداد دلخواه از توابع و زیر برنامه های نوشته شده توسط کاربر استفاده کرد.
  5. تابع اصلی برنامه (حداقل همین یک تابع) main نام دارد.
  6. جملات و نوشته ها در داخل “ “ قرار میگیرند.
  7. کلمات int –float-char-byte و.....برای تعریف متغیر به کار میروند. که تو پست قبل استاد توضیح دادن راجب مقادیر 
  8. مابین کلمات کلیدی و متغیرها فاصله وجود دارد.
  9.   مثال) int a;
  10. آوردن کتابخانه ها ضروری است با دستور #include
  11. علامت // برای ذکر توضیحات می آید و همچنین در جملات غیر اجرایی.و برای بیش از یک خط از علامت /*  …  */ استفاده می کنیم.
    This is the hidden content, please
  12. کتابخانه conio.h و iostream.h برای دستورات ورودی و خروجی به کار میرود.
  13. دستور cin>> برای ورودی و cout<< برای خروجی (چاپ) بکار می رود.
بدنه اصلی زبان c++ بصورت زیر می باشد:
 

(void main(void

   {

            دستورات;

   {

 

 

این هم سورس یه برنامه ساده که دو عدد از ورودی دریافت میکند و تمامی چهار عمل اصلی را اعمال میکند با توجه به شرایط و قواعد بالا

This is the hidden content, please

سوالی بود دوستان میتونند تو خصوصی بپرسند 

یا حق 

 

 
لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر


به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • ایجاد مورد جدید...