discord icon
سرور دیسکورد گاردایران
sayeha

تبدیل بازدید کننده به مشتری و کسب اعتماد

پست های پیشنهاد شده

تبدیل بازدیدکننده به مشتری و کسب اعتماد

 

نویسنده: دوان فارستر مترجم: دکتر سیامک حاجی یخچالی، مهندس محمد امین کریمی 

افزایش درآمد طراحی سایت وب یار

نکته:

با توجه به این که تعداد کمی از ورودی‌های موتورهای جستجوی رایگان قصد خرید قطعی از شما را دارند، مدیریت آن‌ها در سایت شما به طوری که احساس راحتی کنند و به مطلوب خود دست یابند بسیار مهم است.
 

با توجه به این که تعداد کمی از ورودی‌های موتورهای جستجوی رایگان قصد خرید قطعی از شما را دارند، مدیریت آن‌ها در سایت شما به طوری که احساس راحتی کنند و به مطلوب خود دست یابند بسیار مهم است.

جهشی که از مرحله تحقیق تا مرحله خرید برای یک کاربر وجود دارد جهش بزرگی است و نیاز به تفکر زیادی برای تصمیم‌گیری در مورد خرید نهایی دارد. شخص ممکن است قصد خرید داشته باشد ولی به دلایل مختلفی آماده خرید نباشد. راهنمایی این گروه از کاربران برای تبدیل آن‌ها به مشتری بسیار مهم است. به عنوان صاحب سایت فرض کنید تمام کاربرانی که از موتورهای جستجو به سایت شما می‌آیند از این دسته هستند. بیایید با هم یک بازبینی بر روی سایت شما داشته باشیم و بر روی مواردی که به تبدیل این گروه کاربران به مشتری کمک می‌کند با دقت تمرکز کنیم. ما این موارد را پنج رکن اعتماد می‌نامیم.

هدف این تمرین این است که دریابید چه چیزهایی برای کاربران سایت شما مهم است. ایجاد اعتماد در کاربر بسیار مهم است زیرا شما شما قصد گرفتن بسیاری اطلاعات شخصی و محرمانه او مانند آدرس یا حتی شماره کارت اعتباری را دارید. کاربران اغلب به راحتی این اطلاعات را در اختیار سایت‌ها قرار نمی دهند. اگر شما بتوانید کل فرایند را از نگاه آن‌ها ببینید، بهتر و نزدیک‌تر به خواسته‌ آن‌ها عمل خواهید کرد.

تبدیل بازدیدکننده به مشتری و کسب اعتماد

رکن اول اعتماد: اختیار
به یاد بیاورید هنگامی که شما برای خرید محصولی در موتورهای جستجو به جستجو می‌پردازید و به سایتی رهنمون شدید. در سایت یک عکس از محصول به همراه توضیحات مختصری از آن می‌بینید ولی شما برای خرید به تصاویر مختلف از زوایای متفاوتی نیاز دارید. شما می‌خواهید این محصول را از نمای نزدیک‌تر ببینید و اطلاعات جزئی‌تری مانند وزن، اندازه، رنگ و غیره از آن داشته باشید. حتی آرزو می‌کنید می‌توانستید از نزدیک آن محصول را دیده و به آن دست بزنید تا بتوانید انتخاب مطمئن‌تری داشته باشید. ولی در حال حاضر چاره‌ای جز دیدن یک عکس و مقداری اطلاعات جزئی برای کلیکی که منجر به خرید می‌شود ندارید.

حال به بیان کلیت این رکن می پردازیم. اگر شما به عنوان صاحب سایت، وقت کافی بر روی معرفی کامل و با جزئیات محصول و خدمات همراه آن گذاشته باشید و چند عکس با قابلیت بزرگ‌نمایی و دسترسی به کیفیت بهتر برای محصولات خود فراهم کرده باشید می‌توان گفت یک سایت مناسب دارید که کاربر در آن از اختیار بالایی در بررسی و خرید محصول برخوردار است. هنگامی که یک کاربر سایت مناسب شما را می بیند از این پس دیگران را نیز با شما مقایسه می‌کند و دفعات بعد در جستجو انتخاب‌های خود را تصفیه کرده و سایت شما را برمی‌گزیند.

 

رکن دوم اعتماد: توضیحات
علاوه بر اینکه باید در مورد خود محصول توضیحات کامل را بدهید. باید مراحل بعد از سفارش در سایت را هم به مشتری توضیح بدهید. مشتری شما ممکن است بخواهد اطلاعاتی در مورد نحوه ارسال محصول، مالیات و موارد دیگر مرتبط با آن را بداند. می‌توانید امکان محاسبه هزینه ارسال را نیز در سایت خود فراهم آورید.

راه دیگر برای کسب اعتماد از طریق توضیحات کامل این است که بخشی در سایت شما باشد که به سوالات متداول پاسخ داده اید. این بخش که اغلب با نام سوالات متداول در سایت‌ها وجود دارد فهرستی از سوالاتی است که بیشتر برای کاربران پیش می‌آید و پاسخ به آن‌ها، بسیاری از نقاط مبهم را رفع می‌کند. ایجاد چنین موردی نه تنها باعث ایجاد اعتماد در کاربران شما می‌شود، بلکه شما را از پاسخ تک‌تک تلفنی و ایمیلی به سوالاتی که مکررا پرسیده می شود نیز بی‌نیاز می‌کند. هنگام ایجاد این بخش هیچ سوالی را بی‌پاسخ نگذارید و به‌ طور مرتب آن‌ها را به‌روزرسانی کنید.

 

رکن سوم اعتماد: سادگی
پیمایش و دسترسی به اطلاعات چقدر در سایت شما ساده است؟ آیا یافتن مطلب مورد نظر برای کاربر گیج‌کننده نیست؟ سادگی اطلاعات و توضیحات زیاد سایت شما در جذب کاربر و تبدیل آن به خریدار بسیار موثر است.

اطلاعات مهم و اصلی را در ابتدای صفحه قرار دهید. به طوری کاربر بتواند فورا آن‌ها را پیدا کند اطلاعات جزئی‌تر در نقاط پایین‌تر صفحه قرار می‌گیرند و اطلاعات خیلی جزئی‌تر باز هم پایین‌تر. بدین ترتیب عکس محصول در ابتدای صفحه قرار می‌گیرد. پس از عکس محصول، توضیحات مربوط به محصول قرار می‌گیرد و سپس اطلاعاتی مانند وزن، اندازه و غیره نمایش داده می‌شود. برای نمایش اطلاعاتی که در محصولات مشترک است (مانند قوانین خرید، نحوه ارسال و غیره) می‌توانید لینکی در ابتدای صفحه تعبیه کنید که به صفحه موردنظر (سوالات متداول) مرتبط می‌شود.

ایجاد سادگی می‌بایست در سیستم ثبت سفارش و پرداخت شما هم وجود داشته باشد و کاربر را از ادامه فرآیند خرید منصرف نکند. فرآیند خرید یک محصول از کلیکی که برای آن انتخاب می‌شود تا ثبت آن در سبد خرید، ثبت سفارش و پرداخت می بایست واضح باشد و مشتری را گیج نکند. برخی معتقدند مراحل خرید بهترین محل برای نشان دادن محصولات دیگر به مشتری است به امید آنکه سبد خرید پرتری داشته باشند. در این حالت بهتر است تنها محصولات مرتبط به مشتری پیشنهاد داده شوند و باعث شلوغی صفحات و سردرگمی او در فرایند خرید نشود. پیشنهاد محصولات مرتبط با استفاده از پروفایل و روند خریدهای قبلی کاربر و یا فعالیت های او در سایت انجام می‌شود.

از آن جایی که اغلب کاربران در سایت های مختلفی ثبت نام کرده اند و علاقه‌ چندانی به ثبت‌نام مجدد برای خرید یک محصول ندارند، بهتر است امکان خرید برای کاربران بون ثبت نام را نیز فراهم آورید. البته با ایجاد امکاناتی از جمله تخفیف یا اطلاعات اضافی برای کاربران عضو می توانید آن‌ها را به ثبت نام در سایت ترغیب کنید.

 

رکن چهارم اعتماد: پیگیری
اگر قصد دارید اطلاعاتی از خریداران سایت خود داشته باشید و بعدا آن‌ها را پیگیری کنید ساختن «فهرست خواسته»‌ را فراموش نکنید. این فهرست به کاربران این امکان را می‌دهد که هنگام مرور محصولات سایت برخی علاقه‌مندی‌های خود که هم اکنون قصد خریدشان را ندارند به جای قراردادن در سبد خرید، با یک کلیک در این قسمت ذخیره کنند و بدین ترتیب در مراجعه و خرید بعدی آن‌ها را مدنظر قرار دهند. این روش برای پیگیر خریدار بعد از اولین مراجعه بسیار مفید است. از این فهرست می‌توان برای یادآوری علاقه مندی کاربران به آن‌ها از طریق ایمیل و یا شناخت علاقه مندی‌های دیگر آن‌ها استفاده کرد.

 

رکن پنجم اعتماد: امنیت
هنگامی که کاربران در حال جستجو و تحقیق در مورد یک محصول هستند به مرحله خرید آن نزدیک شده ولی هنوز کاملا برای آماده نشده‌اند. آن‌ها هنوز دنبال دلیل و نشانه‌ای برای هزینه کردن می‌گردند. یکی از عوامل مهم در اطمینان خاطر مشتری از پرداخت هزینه، برقراری امنیت است. مشتری هنگام پرداخت اطلاعاتی مانند نام، آدرس، شماره تماس و حتی شماره کارت خود را در اختیار شما قرار می دهد و بسیار مهم است که در این مرحله او در سایت شما احساس راحتی و امنیت کند.

برای رسیدن به این درجه اعتماد موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

◘ یک لینک به صفحه‌ای حاوی توضیحات مربوط به امنیت پرداخت در سایت و پروتکل‌های مورد استفاده در سایت قرار دهید.

◘ اگر از سازمان معتبر خاصی گواهینامه امنیت دارید با لوگو و توضیحات در سایت قرار دهید.

◘ نظرات مشتریان قبلی در مورد محصول را در صفحه قرار دهید. البته دقت کنید که نظراتی که منتشر می‌کنید ساختگی نباشند و با سایت شما منطبق باشند.

منبع:سایت وب یار

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

نکات مهم جذب بازدیدکننده و افزایش فروش

 

به نظر شما چی باعث میشه که یه وبسایت بازدید و فروش  بیشتری داشته باشه؟؟؟

چی باعث میشه که یه جستجوگر در سایت شما تبدیل به یه خریدار بشه؟؟

در حال حاضر وب سایت هایی وجود دارند که با وجود طراحی بسیار ضعیف آنها ، کسب درآمد دارند. در واقع این گروه از وبسایت ها بیشتر استثنا بوده و از قوانین ذیل پیروی نمی کنند. با گذشت یک برهه زمانی خاص تجربه این امر را نشان داده که موفق ترین وب سایت ها خصوصیات مشترکی در طراحی وب داشته اند  که توجه افراد را به خود جلب می نمایند.

نکات مهم جذب بازدیدکننده و افزایش فروش

رعایت این ۸ نکته در طراحی وب سایت می تواند در این امر شما را کمک کند.

۱- سرعت در بارگذاری سایت:
آزار دهنده ترین نکته برای کاربردر هنگام بازدید از سایت ، انتظار بیش ازحدش برای بارگزاری سایت است که اگر این زمان از یک حد مجاز بیشتر شود باعث آزردگی کاربر خواهد شد ، اگرچه سایت شما یکی از بزرگترین  سایت ها باشد.

۲- داشتن هویت شفاف و آشکار محتوا در وب سایت
باید مطالب موجود در سایت به صورت شفاف و بدون ابهام بیان شود. بازدیدکنندگان این موضوع را که متوجه نشوند مطالب سایت دربارهء چیست را نمی پسندند. اجازه ندهید تلاش بازدیدکنندگان شما برای کشف مطالب وب شما برای بدست آوردن این که وب شما دربارهء چه موضوعی می باشد، تلف شود. از ابتدای طراحی وب، شفافیت و وضوح مطالب را در نظر داشته باشید. داشتن تیتر توصیفی در صفحهء اول وب سایت روش بسیار مناسبی است برای اعلام این که مطالب وب شما از چه موضوعی سخن می گوید.
همچنین انتخاب کلمات کلیدی مرتبط برای صفحات به عنوان جلب توجه نگاه افراد نیز عمل می کند. بنابراین همیشه از کلمات کلیدی مرتبط با مطالب در صفحات وب خود استفاده نمایید.

۳- ساده نگه داشتن طراحی وب خود
برای جلب توجه افراد خیلی تلاش در استفاده از انواع روش های غیرضروری نکنید ( آیا کسی واقعاً به فلش ویا نشانگر نیاز دارد؟) تمرکز خود را بر روی قابلیتهای استفاده از وب، فروش، تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار و خریداران متمرکز کنید. وب سایت هایی که طراحی ساده ای دارند نیز این قابلیت را دارند.

۴- جلب توجه با استفاده ازفضای سفید!
در طراحی وب خود از ایجاد شلوغی و آشفتگی مطالب بپرهیزید.سعی در ایجاد یک وب سایت مرتب و کاربر پسند برای بازدیدکنندگان و جستجوی سریع و آسان آن در وب داشته باشید. به خاطر داشته باشید فضای سفید در طراحی وب کمک زیادی به طراح می کند. همچنین اگر وب سایت شما دارای محتوای زیاد و صفحات زیاد می باشد، اضافه کردن یک کادر جستجو برای جستجوی آسان و سریع بازدیدکننده ضروری می باشد.

۵- مشخصات تماس خود را کاملاً مشخص در وب سایت قرار دهید
وجود و یا عدم وجود صداقت در مطالب وب سایت شما تاثیر مستقیمی بر فروش محصولات شما و در نهایت موفقیت شما خواهد داشت. اگر در وب سایت خود فروش مستقیم محصولات دارید، دادن اطلاعات تماس و داشتن فرم تماس بسیار مهم و ضروری می باشد. اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، می توانید از خدمات لینک های که اتوماتیک آدرسهای ایمیل را دریافت می نمایند استفاده کنید.

۶- آسان سازی فرایند خرید
حرکت از صفحهء اصلی به صفحهء محصولات و چشم انداز آن در صفحهء اصلی برای بازدیدکنندگان را آسان نمایید. این چشم انداز را به صورت زنجیروار نسازید؛ که باعث می شود افراد برای مشاهده و خرید، تمامی صفحات را یکی پس از دیگری برای پرداخت پول به شما سپری کنند. در غیر این صورت آنها را از دست خواهید داد.

۷- آسان سازی دستیابی افراد به وب سایت
به یاد داشته باشید تا حد امکان چشم انداز وب سایت خود را از طریق خبرنامه-RSS feed و دیگر مطالب در بالاترین حد دید نگه دارید.

۸- بروز رسانی مطالب وب ، به طور منظم
از این روش انگیزه ای در کاربر ایجاد میشود که برای خواندن مطالب جدید به وب شما بازگردند. بعلاوه موتورهای جستجو به مطالب جدید واکنش خاصی دارد. بنابراین از طریق به روز رسانی مطالب به صورت منظم به سئوی(بهینه سازی) وب سایت خود کمک می کنید.

منبع:سایت وب یار

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری